maandag 12 oktober 2015

Mug Rug.

Voor een Mug Rug bestaat eigenlijk geen goede Nederlandse vertaling. 
Het is in principe een mini quiltje van meestal 13 x 18 centimeter groot en het wordt gebruikt als onderzetter.  Een onderzetter is meestal klein, rond of vierkant. Een Mug Rug is langwerpig, de bedoeling is dat je hier een beker koffie of thee op kan zetten met een koekje erbij. 
Deze heb ik daar niet voor gemaakt.
Als ik achter de machine werk heb ik altijd voor de machine op tafel een schaartje, pincet, tornmesje en dergelijke liggen.Maar omdat deze kleine dingen altijd van de tafel vallen of rollen had ik hiervoor een vilten lapje gebruikt. Een stuk antislipmat zou ook kunnen maar daar blijven de draadjes vaak aan 'plakken' zodat je dit niet zo gemakkelijk schoon krijgt.
En ik wilde ook wel iets leuks hebben om tegen aan te kijken. 
De bovenrand kan net onder de machine geschoven worden zodat het goed blijft liggen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.