dinsdag 9 februari 2016

Feathered Star Quilt ITH.

Het was een heel werk om deze sterrenquilt te maken. Niet alleen door de vele uurtjes voor het maken. Maar ook om te bedenken hoe de quilt eruit zou komen te zien.
De top had ik al een paar weken klaar en omdat ik stof voldoende overhad wilde ik een mooie achterkant voor de quilt maken. 
En met alle restjes stof is dat gelukt. En zoals gewoonlijk is een hele quilt op een foto te zetten niet gemakkelijk, de kleuren en details vallen dan vaak weg. Hierom een groot aantal foto's geplaatst en natuurlijk ook omdat ik toch wel een beetje trots ben op dit werk.

Deze quilt heeft een maat van 2.40 x 2.80 meter en bestaat uit 336 blokken met een grootte van 20 x 20 centimeter.

 






 En zo is achterkant van de quilt geworden.


Het middenstuk bestaat uit 12 van deze blokken.

Een gedeelte van de rand.

 De borderrand.


















13 opmerkingen:

  1. Ik zei het al op Facebook.
    Fantastisch het quiltwerk vooral!!
    Ik smul hiervan!

    Fijn weekend en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Elisabeth, Ik vroeg je op facebook welk quilt garen je gebruikt.
    Ik weet dat je geantwoord hebt , maar ik weet het niet meer.
    Zou je me het nog eens willen zeggen.
    Dank je wel voor de moeite.

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Evelyne, ik gebruik geen quiltgaren maar machine borduurgaren, Madeira Classic met een dikte van 40.

      Verwijderen
  3. Hoi Elisabeth, super mooi. Daar zitten heel veel steekjes in. Je zou er bijna een machine op verslijten.G Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Voor de blokken zijn er ruim 7 miljoen steken gebruikt en dan nog het in elkaar zetten.

      Verwijderen
  4. This is one of the best quilts I've even seen. The colours you have used are just beautiful. A very big well done to you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG wat een prachtige quilt.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uw quilt … een echte P*A*R*E*L … zo mooi gemaakt, een waar pronkstuk !
    Ook de kleurencombinaties zijn super prachtig gekozen.
    Het maakt mij niet uit of de quilt met de hand of machinaal gemaakt is het blijft een kunstwerk.
    Een grote proficiat een werk waar u terecht héél fier op moogt zijn.
    Geniet er maar 100% van !
    Dank om te delen.
    Groetjes Linde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Elisabeth, this quilt is fantastically beautiful!! Not only is your color selections perfect, but the workmanship is just perfect. Love, love, love it!! Thank you for taking the time to share your work with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelofelijk mooi, zowel de voor- als achterkant! Knap werk!!!
    groetjes,
    Chrisje

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.