zondag 27 november 2016

Applique Quilt "High Tide".

Deze quilt is met de naaimachine gemaakt.
Het was voor het eerst dat ik op deze manier een applicatie quilt maakte.
Alle applicaties en het doorstikken zijn met de vrije quiltvoet gedaan. 
Ik vond dat nog niet meevallen, maar voor een eerste keer met deze techniek is het resultaat voor mij meer dan voldoende. 
Het patroon en de stoffen zijn van McKenna Ryan.

 Even de quilt tijdelijk opgehangen op mijn werkkamer. Door de dikke stang hangt hij hier niet mooi recht.
Maar hij zal mooi hangen op de zijn eigenlijke plek op de logeerkamer.

 Een gedeelte van de kwallen bestaat uit Angelina Fiber wat een mooi effect geeft aan de kwallen. Maar ik vond dit nog niet zo simpel om te verwerken.


 De mooie batikstoffen van McKenna Ryan passen geweldig bij de schildpadden.



 Ook de verloopstoffen passen hier mooi bij.





2 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Mooi! De stoffen en applicaties. Maar wat is Angelina fiber? Dat ken ik niet. Glanst dat spul een beetje? Ik zie iet op de foto's is dat het? Groetjes Marie "De Gelukkige Naaister "

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marie, ja hij is leuk geworden. Ik ben er wel tevreden over. En dat glanzende in de kwallen en de luchtbellen is inderdaad Angelina Fiber. Als je hierop googelt dan zie je een aantal filmpjes hoe je het kan verwerken. Het is er in allerlei kleuren en geeft wel een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.