maandag 1 mei 2017

Quiltje voor Jo-Jo.

Mijn Birmanenvriendje Jo-Jo is altijd gezellig (slaap) gezelschap op mijn naaikamer. Het liefst ligt hij altijd dicht bij mij in de buurt. Jarenlang lag hij op de stoel naast de mijne maar omdat ik het lockerkastje tegen mijn bureau had gezet kon dit niet meer. En dat vond hij maar niets. 
Dus besloot hij maar bovenop het kastje erbij te komen liggen en het liefst op de machinehoes. Daar wordt de hoes natuurlijk niet beter van want tevreden poezen gaan klauwen om over het verharen maar niet te hebben.
Van restjes blauwe stof een quiltje voor hem gemaakt. Alle blokken zijn in de ring gemaakt met een wollen batting. Maar omdat mijn vriendje een zacht en warm kleedje prefereert heb ik drie lagen wollen batting erachter gelegd en toen met de achterkantstof in de naden doorgestikt. Het paste allemaal maar net onder de transportvoet.

Jo-Jo in diepe rust op de machinehoes.

  Zijn eigen quiltje met lekkere dikke warme batting. Ja, je moet toch wat over hebben voor een lief vriendje.


Gelukkig bevalt het quiltje hem prima. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.