zaterdag 22 juli 2017

Een mooie jas voor een oude baas.

Mijn lieve sponsor (eega) vroeg om een stofhoes voor de door hem gerestaureerde platenspeler. 
En natuurlijk wilde ik dit doen. Je sponsor moet je natuurlijk wel in ere houden.
De platenspeler is een oudje maar werkt zeker na de restauratie nog geweldig. 
Manlief is een muziekliefhebber maar zijn muziekkeuze is soms niet de mijne. Op zijn werkkamer kan hij dan heerlijk genieten van zijn zoals hij het zelf noemt "krakerige jazzplaten". 



  De hoes vond mijn lief zeer geslaagd en schreef dit hierover op zijn blog:
Nu gebruik ik de platenspeler niet dagelijks en staat 'ie dus "stof te happen".  Platen en stof zijn vijanden. Daarom heeft mijn vriendinnetje met kunst en vlijt een mooie stofhoes gemaakt. 
Nu kan de platenspeler nog tijden mee en als ik nog eens een plaat afspeel komen de zoete herinneringen terug. Zoals de vader van Raymond (Everybody loves Raymond) al zei (tijdens het luisteren naar een krakerige jazzplaat):"Now that's music!"

Voor de hoes heb ik een dikke, stevige batting gebruikt en doorgestikt met een klein ruitpatroon. Hierdoor wordt de hoes wat stijver. En natuurlijk mag een bijpassend borduurtje niet ontbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.