maandag 3 juli 2017

Prinsessenblokken ITH

Vandaag de laatste prinsessenblokken gemaakt. Nou ja, allemaal prinsessen? 
Er is één heerschap bij de dames gekomen, namelijk Peter Pan. Die past weer goed bij Tinkerbell. Alle 13 applicatieblokken zijn klaar. Morgen verder aan de tussenblokken. 
Maar eerst mijn kamer een flinke opruimbeurt geven. Deze blokken maken was erg leuk om te doen, maar wat een verschillende lapjes heb je nodig. Alle kleine stukjes stof die ik overhield van projecten bewaar ik in doorzichtige plastic dozen. Zoveel mogelijk kleur bij kleur en dat is heel handig als je maar kleine stukjes nodig hebt. 
Maar nu ligt de kniptafel vol met stukjes stof en mijn naaitafel vol met klossen garen.
Ik denk dat ik er zo'n ruim 30 heb gebruikt. Als eerste maar gaan ruimen voordat ik verder ga.

 De hartenkoningin uit Alice in Wonderland en Sneeuwwitje.
 Alle kroontjes en sierraden heb ik met gouddraad geborduurd. Maakt het net echt.
De hartenkoningin was het laatste blok. Als applicatie ziet ze er leuk uit, maar in het orignele sprookje vond ik het maar een heel naar en eng mens.

 Tinkerbell en Peter Pan.
 Om de vleugels van Tinkerbell een glinstertje mee te geven heb ik Mylar folie gebruikt met een laagje organza. Dit geeft een leuk effect in het licht.

 De kikkerprinces Tiana en uit De schone slaapster, Aurora.

En natuurlijk mag Prinses Elsa uit Frozen niet ontbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.