dinsdag 22 augustus 2017

'I Still Love Snow.'

Zo heet de stoffenserie die ik voor de winter quilt heb gebruikt. Van deze stoffen was er nog wat over voor dit leuke sneeuwpoppen patroon. Het wordt een wandquiltje wat uit 20 blokken bestaat.
Het lace borduren duurt erg lang, voor de grootste delen van de naaimachine ruim een uur. 
Daarbij doet de machine het meeste werk en heb je zelf er niet veel aan te doen als de machine staat te werken. Dan is het handig en zeer prettig dat er een tweede borduurmachine staat en dat je alvast kan beginnen met iets anders.
Nu kan ik niet zeggen dat dit een snel patroon is. Met ieder blok ben ik al ruim 2 uur bezig en er gaan gemiddeld zo'n 38.000 steken in een blok. De machine geeft aan dat de borduurtijd voor een blok tussen de 90 en 100 minuten is.
Maar met het knippen van de applicaties en het flinke aantal kleurwisselingen in het patroon van een blok loopt de tijd snel op. Voor de sneeuw en sneeuwpoppen heb ik 2 verschillende kleuren fleece gebruikt. Om de steken niet te laten wegvallen in het fleece komt hier bovenop nog een folie te liggen die nadat het blok klaar is wordt weggehaald.
Bij een aantal blokken loopt het patroon, horizontaal of verticaal door van het ene blok in het andere. Dit geeft wel een leuk effect.
Dit zijn de eerste 4 blokken. De blokken zijn 20 x 20 cm. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.